torsdag 13 januari 2011

Nedräkning

Nu börjar snart sista helgen i frihet innan termin 6 startar! Går bara i skolan en vecka innan det är direkt till Sahlgrenska för slutpraktiken. Är oerhört nervös. Börjar känna mig ganska bra på min avdelning och hela kirurgigrejen men det här med strålning är jag ju helt novis på. Tänker att jag ska gå till biblioteket i veckan och låna någon vettig bok och läsa på lite inför, och inte se ut att vara helt tappad bakom en vagn första dagen. För fy sjutton, visst är det jobbigt att vara ny? Och ännu värre än det, att vara student också! Yikes. Det är så många nya namn att hålla reda på, rutiner att lära sig, en konstant vilja att imponera och hålla sig väl till lags med alla och framförallt det där med att hela tiden vara så intresserad. Det är jag ju givetvis men pressen på att inte gäspa eller vara överallt på en gång är ganska stor. DET blir skönt om 6 månader, att vara färdig med allt det där. Det, lön och semester förstås! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar