torsdag 20 januari 2011

borta bra men hemma bäst

Jag har aldrig förstått mig på hur folk (många av mina vänner) orkar göra saker hela tiden. Varje dag efter skola/jobb så dricker de öl/fikar/går ut och äter, ja osv. De har liksom ingen hemmatid för att bara vara och kunna koppla av, jag vet flera som aktivt undviker att vara hemma till och med. Det gäller oftast dem som bor själva men jag minns att när jag bodde ensam så var jag rätt nöjd även då att komma hem till min lägenhet och få göra precis ingenting. Jag blir så stressad av att ha planer flera dagar i veckan, det känns som att jag inte hinner med mitt eget liv då. Ibland tänker jag att det är för att vi har hund och hon inte kan vara ensam hemma så länge och att hon behöver gå ut några gånger om dagen, men jag tror inte att det är vad som klämmer heller. Jag är nog helt enkelt en hemmaperson och som tur är så är Alex det också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar