tisdag 25 januari 2011

efter en lång dag

Äntligen hemma igen efter 13 timmar på fot! I dag efter jobbet var jag och Patricia på jade-massage som vi fick gå gratis på från hennes jobb. Det var lite av en upplevelse. Jag hade inga förväntningar alls men trodde det var lite mer traditionell massage där man klär av sig och blir berörd. Men i stället fick man lägga sig på en  brits och så var det ungefär som en massagestol där varma stenar gick upp och ner längs ryggen och ner på rumpan. Över sig hade man ett bälte som avgav små vibrationer samtidigt. I början kändes det lite ont och obekvämt men det tog inte så lång tid innan man kom in i det och det var sjukt varmt och mysigt. Höll säkert på en 45 min så det gällde att inte slumra till. När vi var färdiga och knappt kunde ta oss upp eftersom vi var så knådade och mörbultade insåg vi att vi är nog ganska stela, men det var fint ändå! Skulle kunna tänka mig att göra om det, även om jag föredrar klassisk massage. Ser ändå fram emot eventuella blåmärken i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar