onsdag 12 januari 2011

Bambi på hal is

Blev så glad när jag vaknade i morse och det var helt snöigt och fint igen! Förhoppningsvis gör det att det är lite mindre halt också. Häromdagen när det var plusgrader och lite "vårigt" och jag skulle gå ut med Amy så kände jag att screw kängorna, nu ska det användas gympadojor! Det var...en intressant upplevelse. Med kängorna kan jag i princip gå på blankis och ändå upprätthålla normal promenadtakt men med de där förbannade gympaskorna var det inte bara halt utan det var bokstavligt talat förenat med livsfara! Jag kunde inte ta ett steg utan att halka till och trots att jag aldrig ramlade (på våran extremt förkortade promenad) så gjorde jag några rejäla nästanvurpor och han sträcka mig både i axeln och i sidan ovanför höften. Nu vet jag precis hur pensionärerna känner, och jag tänker, så länge den här halkan håller i sig, inte gå ut i något annat än kängor igen. Älskar dem. Bästa köpet någonsin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar