onsdag 26 januari 2011

Det går bra nu

Så nu har jag ju varit två dagar på min nya praktikplats, ska dit om en timma igen för kvällspasset. Vet inte riktigt vad jag ska tänka och tro om den här avdelningen. Det är så otroligt annorlunda mot alla andra platser jag har varit på. För det första är det på JK som är supergammalt och väldigt slitet (håller på att byggas om) så allt är väldigt gammalmodigt i fråga om inredning och planritning så att säga. Och sen är det bara 10 platser, varav tre rum är sådana som jag inte får gå in i eftersom det är blyrum och därmed innehar patienter som utger strålning. Patienterna är överlag ganska fräscha, bear in mind dock att jag är van vid nyopererade så det är kanske inte så konstigt. Än så länge har jag inte alls koll på vad exakt det är vi gör på avdelningen, eller vad som är mitt jobb som sjuksköterska. Första dagen var vi patientfria och tog bara hand om öppenvårdspatienter (2) och i går gick jag halva dagen med en uska och sen var jag på introduktion för onkologen. Så vi får väl se hur det här artar sig! En sak kan jag i alla fall säga, det är det lugnaste ställe jag har varit på hittills! Riktigt skönt, men lite förvirrande. Fick förfrågan fr¨n chefen färsta dagen om vad jag skulle göra i sommar och om jag var intresserad av vikariat.

Och nu har jag precis sagt hejdå till chefen på njurmedicin som jag ska träffa på fredag för intervju. Det är så mycket att tänka på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar