torsdag 24 juni 2010

The opposite of hallelujah

Jaha, så var man ensam hemma då. Alex och Amy åkte för några timmar sen till Varberg för att fira midsommar tillsammans med några vänner till oss. Jag är så klart extremt avundsjuk, nu när det är så fint väder och allt, men jag försöker tänka på nästa månads lönespec och de fina pengarna som kommer av att man jobbar storhelg! Men jag var inte beredd på att det skulle känna så deppigt när de åkte. Jag är inte längre van vid att vara helt själv. Ibland har ju Alex överliggningar eller annat som gör att han är borta över natten men det är sällan som Amy är borta samtidigt. Det är så himla tomt här hemma. Vill aldrig vara utan hund. Eller Alex!!

Har äntligen sett sista Grey's anatomy-avsnittet nu! För säsongen dvs.. Och herreguud, har jag någonsin gråtit så mycket till ett tv-program förut? Jag är helt röd och svullen i hela ansiktet och huvudet bultar. haha. Det kanske egentligen är tur att jag är ensam hemma? :)

Ska som sagt jobba hela midsommarhelgen. Vi kommer vara färre personal men troligtvis inte färre patienter? Känns inte som att midsommar är högprio för de flesta när det gäller att få komma hem, till skillnad mot ex julafton, men förhoppningsvis är det inte fullt upp hela tiden. Min första "riktiga" dag var ju ganska hysterisk. Fick i princip inte sitta ner mer än 5 min på hela dagen (borträknat lunchrast då givetvis) men allt gick ändå bra och jag hade saker under kontroll. Hoppas det fortsätter så!

Nu är klockan tio och eftersom jag ska upp om 7 timmar så börjar det väl bli dags att gå och lägga sig. Det tycker inte ungarna här utanför. Vet i fan vad de håller på med men de skriker som att de är under tortyr och det är knappast läge att sova med stängt fönster. Härligt! Man älskar ju barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar