onsdag 1 december 2010

så sjukt nöjd, tror jag!

Har precis fått reda på att jag ska vara på onkologen under min sista praktikperiod som börjar i januari. Det är inte på en vanlig vårdavdelning utan det är en 5-dygnsavdelning som alltså bara har öppet månd-fred, vilket jag är mycket nöjd med! Själva avdelningen är en så kallad behandlingsavdelning som tar emot patienter som ska genomgå brachyterapibehandling, en särskild sorts strålning. Så otroligt spännande och det känns väldigt annorlunda mot många andra avdelningar. Egentligen så hade jag ju geriatriken kvar men hamnade på medicin i stället så det är jag ju hemskt glad över!

Börjar för övrigt ångra att jag ringde och tog ett jobbpass till i morgon kväll. Har dragit på mig lite av en dunderförkylning. Känner mig död större delen av tiden men det finns en viss tendens till att bli bättre på kvällen så det kanske går bra ändå! Hade en hemsk mardröm om att jag var på jobbet men liksom "glömde" att gå in till patienterna. Sjuksköterskan jag jobbade med var skitsur på mig och skulle rapportera till chefen. Vet inte vad som hände. Drömmer sånt här jätteofta, blir så extremt stressad för det är ju så verklighetstroget! Förutom det att jag faktiskt brukar jobba när jag väl är där :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar