torsdag 9 december 2010

Bara lite lite till

Har suttit och skrivit på hemtenta hela dagen och jag vet inte längre någonting. Den börjar väl ordna till sig men behöver jag mer referenser eller gå djupare in på de olika momenten? Har på mig till i morgon eftermiddag men har verkligen ingen lust att sitta en heldag till framför datorn och få huvudvärk och bli deprimerad över att det är så fint ute men här sitter jag.. och ältar ord för ord. För det är bannemig ingen 10-sidorsgrej det här utan jag har skrivit tre sidor och nu är det mest omformuleranden och såna tråkigheter.

Uppdatering: Glömde av, har ju en till tenta att skriva, så visst blir det en heldag till i morgon! ljuva tider.

Och ja just det herregud, jag var och övningskörde med Patricia i går. Kan ju säga att förutsättningarna inte var helt optimala. Vi skulle köra villavägar tänkte vi, klockan var 18, det var mörkt och alla var på väg hem. Det snöade, jättemycket. Vägarna var löjligt små med parkerade bilar längs gatorna och vallar överallt. Fick man möten var det att backa eller försöka ta sig in i ngn liten lucka, och möten det var det precis hela tiden. Har aldrig tidigare fått så många motorstopp eller kallsvettats så. Det var ren och skär ångest. Efter ett tag kände jag att jag hellre hade kört rätt ut på motorvägen än en meter till, så då åkte vi hem och jag fick köra lite i lilla kallebäck med sina breda vägar. Det var fantastiskt. I dessa övingskörningstider så önskar jag verkligen att det var sommar med barmark och ljus även på eftermiddagarna..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar