söndag 10 oktober 2010

Kulturtantssyndromet?

Igår var en härlig dag! Alex sprang Gbg halvmarathon och jag kom till slottskogsvallen 10 min innan målgång och hejade på i fantastiskt fint väder och höstpepp. Sen tog vi oss (äntligen!) till Cinemateket och köpte helårsmedlemsskap och såg "De röda skorna". Fantastisk film. Minns att när vi såg den hemma på dvd så var jag inte jätteimponerad men på stor bioduk och lite mer stämning så är jag omvänd. Vilka dansscener!!
Det enda som fläckade ner en ganska perfekt lördag var hispiga tanter på bion som verkligen satt och hyssjade och vände sig om och sa till folk stup i kvarten för att det prasslade! Herregud. Jag hörde det knappt och det märktes att de försökte vara så tysta som möjligt. Fan jag blir irriterad bara jag tänker på det. Och då är jag ändå extremt lättstörd när jag går på vanlig bio men det här var ju överdrift å det grövsta. Inte konstigt att det inte är fullsatt var gång, folk vågar väl inte gå tillbaka efter att ha stött på den där maffian.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar