söndag 3 oktober 2010

Jag hann ju iaf hem innan det började regna.

En sak gjord på listan: köpa svarta jeans! Alltså gud vad jag avskyr att köpa jeans. Gick först in på hm, var både på den i kompassen och den i nordstan men ingen av affärerna hade ju mer än kanske 5 par (fula) jeans och definitivt inga svarta. Vilken butik är jeans-butiken egentligen? Gick sen vidare till weekday som ju är så jävla rörigt och det ligger tusen jeans i högar överallt och man har ingen aning om modellen förrän man står där i de där hemska små provrummen med ett par jeans med superlåg midja och vill typ dö av ångest och trötthet. Till slut gick jag in till Gina tricot, tog de första svarta jeansen jag hittade och de satt som en smäck! Dock påstod expediten att det töjer sig en massa och tvingade på mig en mindre storlek och jag hoppas verkligen hon har rätt för de jag fick med mig hem var inte helt bekväma.

Slutsats: Vid nästa jeansköp, tag med shoppingvän som hämtar nya storlekar utan att jag behöver ta på och av och på och av strumbyxor och hela fadderullan och dö värmedöden tusen gånger om. Och ja, att faktiskt ha ett par byxor på sig i utgångsläget kan nog underlätta också.

Punkt.

2 kommentarer:

  1. Ja, hur kan något [klädinköp] så roligt vara så jobbigt helt plötsligt. När allt är ful och fel i varenda butik och man bara vill gömma sig i något hörn och inte alls vara där överhuvudtaget. Jag som älskar att köpaköpaköpa..

    SvaraRadera
  2. haha ja jag med men just jeans är ju förjävligt.

    SvaraRadera