tisdag 23 mars 2010

She wrote me a letter

Nu har jag varit på vårdcentral i två dagar! Det är helt ok. Alla är supertrevliga och bra men min huvudhandledare är lite märklig. Ni vet hur vissa människor kan kännas obehagliga och konstiga att vara ensamma med för att man inte kan läsa av personen och förstår vad den förväntar sig av en? Ja, han är i alla fall en sådan. Helt plötsligt när man sitter och pratar om något och det blir en liten tystnad så brister han ut i sång (senast Eloise) eller när man går bakom honom så gör han plötsligt ett danssteg, eller en fint kanske (?) och jag vet verkligen inte vad jag ska säga. Vem gör så? Vill han att jag ska skratta? Jag vill mest gråta. Men jag har dock hittills haft tur för han har frågat E (som också går i min klass) en massa konstiga grejer som "vad är omvårdnad" eller "vad är en bra ssk" på ett väldigt gravallvarligt sätt. Han har också påtalat att han kommer fortsätta ställa dessa frågor under de veckor vi har kvar. Och på torsdag är det säkert min tur för då ska jag vara med honom hela eftermiddagen. Fantastiskt.

2 kommentarer:

  1. Åh vad jobbigt! Som om det inte är tufft nog att vara praktikant som det är, så ska man behöva dras med en konstig handledare? Jag mötte en kille i slottsskogen idag som sjöng (jättedåligt) högt för sig själv och jag visste knappt åt vilket håll jag skulle titta. Jobbigt var ordet.

    SvaraRadera
  2. Mina kommentarer bara försvinner! Mycket märkligt.
    Men ja, visst är det jobbigt med sådana människor! Man vet liksom inte vart man ska ta vägen.

    SvaraRadera