torsdag 5 november 2009

vaccination



I går tog jag den sista sprutan av de tre doserna Engerix som vi får möjlighet att ta gratis genom Göteborgs Universitet. De två tidigare gångerna så har jag tyckt att det gjort ganska ont vid själva stickögonblicket men denna gången kändes det i princip ingenting, däremot har jag haft jätteont efteråt. Kunde inte sova på vänster sida och vaknade ett par gånger av värken och nu är det alldeles varmt och lite svullet. Typiskt jobbigt. Skulle egentligen ha tagit influensavaccinet på måndag också men nu måste jag vänta i ca 3 veckor så jag får väl helt enkelt hoppas på att det inte kommer in några smittade på min avdelning. På måndag och sex veckor framåt är det ju dags för Vfu igen! Ser fram emot det med en skräckblandad förtjusning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar