torsdag 22 oktober 2009

streptokocker


Idag fick jag äntligen tummen ur och gick till vårdcentralen. Det är kul nu med alla nya som har öppnat för när jag kom dit så nästan sprang en läkare och en undersköterska för att möta mig och jag fick komma in direkt. Så ska det alltid vara tycker jag! :) Blev hur som helst konstaterat att det var halsfluss och jag fick antibiotika utskrivet vilket känns fantastiskt! Det är jobbigt att se frisk ut men samtidigt vilja dö varje gång man är tvungen att svälja något.

Idag lämnades också en hemtenta in och imorgon är det dags igen, partentamen i läkemedelsbehandling. Jag känner mig extremt oförberedd men vad kan de egentligen vänta sig när de lägger två tentor på rad? Får hoppas att den jag hamnar med har lite mer koll på läget, samtidigt som att jag inte vill dra ner någon annan såklart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar