lördag 7 november 2009

ok att jag läser snabbt men inte SÅ snabbt



Fick för övrigt ett välkomstbrev från min praktikplats i måndags med tre bilagor med all information man någonsin skulle tänkas behöva. Hoppas dock att jag INTE behöver ringa hjärtlarm eller att det blir brand på avdelningen för det känns lite kritiskt. Hur som helst så stod det längst ner på en av bilagorna att för att vi som elever ska få ut det mesta av våran tid på avdelningen så är det bra att komma så förberedd som möjligt och därför fanns det 7 litteraturförslag som man kunde läsa in sig på. 7 böcker, på en vecka? Har inte ens hunnit tänka på det innan idag då jag var på biblioteket och passade på att kolla in vad det var som de rekommenderade. Hitta bara en av förslagen, allt annat var utlånat. Kirurgiboken. 1 miljon sidor lång. Bläddrade lite och sen..nej tack. Tog i stället lite egna initiativ och hittade en mycket bättre bok där i princip allt jag behöver finns att hitta. Varför ska man göra det så svårt för sig egentligen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar