söndag 31 januari 2010

Vodou


2010.01.24
Originally uploaded by aweinfors
I natt drömde jag om två saker: Jay-Z och vodou, där den senare var av det lite mer intressanta slaget. Jag och Alex var för en vecka sen på Världskulturmuseet för att gå på deras vodou-utställning vilket som tur var hade förlängts en månad, för när det kommer till oss två så kan man räkna med att vi alltid är ute i sista sekunden. Eftersom det var utställningens sista dag så gick vi in gratis och söndag på det så var det inte bara vi som kände för att kultivera oss lite grann utan halva Göteborg hade samma tanke. Alltså var det ganska mycket folk vilket förstörde en del. Jag föredrar när man kan gå runt i sin egen takt utan att behöva tränga sig fram för att läsa texterna eller behöva flytta på sig innan man är färdig. Men stöket åsido så var det en jättebra och intressant utställning och kanske är den än mer attraktiv nu i och med kaoset i Haiti. För att se fler bilder från utställningen kan ni gå hit.

4 kommentarer:

  1. Själv drömde jag att jag var ihop med Spike och att jag var så tokigt kär! Liksom så kär att jag höll på att spricka, så kär som jag aldrig någonsin varit tidigare. Sjukt märkligt att få såna känslor av drömmar, jag kan nästan känna det forfarande. Fast sen kom min syster och blev ihop med honom istället. Jag vaknade med blöt kudde.

    SvaraRadera
  2. hahaha, har din syster snott någon av dina killar tidigare? :)

    SvaraRadera
  3. Haha! Nä, det har aldrig hänt, men det har faktikst hänt i drömmar förut. Någon slags outtalad syskonrivalitet? :)Antar att inte någon av dina systrar försökte sno Jay-Z från dig?

    SvaraRadera
  4. Det tråkiga är att jag inte minns någon av drömmarna längre! Jag minns bara ATT jag drömde om dem. Men Beyoncé kan gott få behålla Jay-Z, tycker han är lite fånig. hehe

    SvaraRadera