torsdag 28 januari 2010

Efter tre dagar i Hsv..

kan jag konstatera att det är en ganska rolig arbetsplats! Det är omväxlande, man sitter inte inne hela dagarna och man kan disponera sin egen tid inom vissa ramar. Just den där friheten kan jag sakna när jag har varit på sjukhus. Med bara en halvtimmas rast (och inte en minut längre!) så får man aldrig tid att andas ut och komma utanför avdelningen ens. Så jag är ganska nöjd! Jag vet inte om det är ett arbetssätt jag skulle vilja gå direkt till efter utbildningen då jag tror att man behöver den där tryggheten man får av att jobba i team på sjukhus och alltid ha tillgång till läkare och andra kollegor. I Hsv är man helt själv med patienten och även om det inte är så ofta som något akut händer så kan man ju ändå göra missbedömningar eller misstag som kanske inte upptäcks förrän flera dagar efteråt. Men jag kan lätt tänka mig att arbeta såhär när jag blir äldre och är trött på det hetsiga avdelningslivet med dåliga landstingslöner :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar