onsdag 14 januari 2009

The To-Do List





Även fast jag inte har hunnit med att läsa den än så känner jag mig redan väldigt inspirerad av Mike Gayles nya bok, The To-Do list. Det finns något väldigt stressbefriande med att göra listor och vad är då inte bättre än en lista där det står allting som man behöver få gjort? Slipper man att konstant tänka på hur dålig man är för att allting bara glöms bort. Ett extra plus i kanten är att det får en att känna sig väldigt ansvarstagande och duktig! Så jag tänkte börja redan nu:

1. Skriva in mig på körskolan och börja ta lektioner.
2. Klippa mig.
3. Träna minst två gånger i veckan.
4. Träffa mina vänner oftare (jobbig eller hur?).
5. Ta åtminstone en tvåtimmarspromenad i veckan med Amy.

Givetvis ska den utökas men det får jag ta allteftersom!

För att komma till Mike Gayles blogg kan ni bara klicka på rubriken.

2 kommentarer:

  1. åh, listor - lovely listor! det kanske bor en liten projektkoordinator i dig också - förkärleken för listor är ett av våra mest utmärkande drag :D och det allra bästa med listor är ju när man får stryka någonting, ojojoj. där kan vi snacka obestridliga bevis på den egna effektiviteten.

    SvaraRadera
  2. jamen precis! jag hoppas jag kan börja stryka snart..

    SvaraRadera