måndag 19 januari 2009

Nostalgi



För några dagar sen fick jag en pärm full med gamla prov, foton och diverse andra saker från min gymnasietid. Jag trodde inte att det skulle finnas något där i av vikt så jag tänkte slänga alltihopa men så gick jag precis igenom den och det fanns några riktiga guldkorn! Bland annat hittade jag en spellista från en Håkan Hellström-konsert i Borås 2000! På baksidan fick vi signering av Håkan och Timo där det bland annat står "Till Pernilla, ett av mina två största fans" (där Linda såklart var den andra). haha. Det är helt underbart. Nu när han spelar för fullsatta lokaler i stil med Scandinavium känns det svårt att förstå att han någonsin var så "tillgänglig", men så var det ju 8 år sen också, en hel livstid nästan.
Sen hittade jag en massa roliga brev varav ett innehållande en blandbandslista där personen i fråga har skrivit kommentarer till artisterna och refererar till Belle&Sebastian som "indie från france". Roligt, n'est-ce pas?
Ett annat brev fanns det en teckning av mig samt min drömpojke. Jag var fullt utrustad med boa, tiara, trollspö och änglavingar!! OBS!! Jag såg aldrig sådan ut, det där var en liten överdrift. Min drömpojke skulle ha svart hår, smala svarta jeans, randig tröja, stjärnor under ögonen och ärr på armarna formandes ngt i stil med "4 real".
Jag skrattade så jag grät.

5 kommentarer:

  1. haha, sådana där lådor ska man vara rädd om. de är guld värda i framtiden! jag har något svagt minne av en liknande håkan-konsert på heden eller nåt, typ 15 personer i publiken och vi (visst var det du och jag?)

    SvaraRadera
  2. ja just det! gud vad konstigt. var det popstad? borde ju vart fler folk där! var linda med också eller var det bara vi två?

    SvaraRadera
  3. jag har ingen aning om vad det var faktiskt, men minns det som om att det var nån form av insläpp, sånt där ingen-sprit-för-ni-är-under-18-ställe? men jag kan ha blandat ihop det med något annat diffust minne haha. jag tror att det bara var vi två, inte helt säker dock.

    SvaraRadera
  4. jaså? jag fick för mig att det inte var insläpp alls, att det var mer öppet liksom! men jag har sjukt dåligt minne gällande det mesta..

    SvaraRadera
  5. Men det på heden var ju broder daniel kära vänner. blev nästan lite gråtmild när jag läste om vårt fina boråsminne hehe. "glömmer aldrig bort vår tonårstid". nä men jösses så roligt det måste varit att hitta!

    SvaraRadera