tisdag 13 januari 2009

Harry Potter


Ännu en sak som jag är lite efter alla andra med att se och läsa är Harry Potter. Jag tror att den första boken gavs ut -97 vilket borde betyda att jag var runt 14 och egentligen var inom den rätta målgruppen, men av någon anledning har varken böckerna eller filmerna intresserat mig särskilt mycket. Förrän nu. Det började med att Alex köpte de första två böckerna och när jag en dag hade slut på läsidéer så började jag med den första boken, Harry Potter and the Philosopher's stone, och jag är sen dess helt fast! När man är trött på diskbänksrealism och böcker som lämnar en med ett hål i hjärtat så är det här fantastisk läsning. Och det bästa med allt är ju att serien består av så många böcker så det tar ju aldrig slut heller. Jag har annars lite separationsångest från de flesta böcker då jag bara vill att de ska fortsätta och fortsätta och aldrig ta slut. Men istället så läser jag en Harry Potter och sen läser jag ett par andra böcker i mellan osv. Som hittat!
Jag har ju självklart sett filmerna också, fast först efter att jag läst böckerna, och de är ju ganska bra och lite mysiga sådär men filmen är ju aldrig lika bra som boken, det vet ju alla. Jag tycker att de skulle tagit mer tillvara på detaljerna som faktiskt är det jag gillar bäst med böckerna istället för att ta allt i en sådan rasande fart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar