måndag 8 november 2010

quitters never win

Tänk att det ska vara så jobbigt att träna.

Jag har för tillfället lagt löpningen på is och satt i gång med gymmet igen. Gjorde bland anna tvåminutersintervaller på crosstrainern idag i 20 minuter och herregud om jag inte nästan dog. Och jag är uppenbarligen löjligt svag i armarna också, ska prioritera dem lite.. Men hur som helst, det absolut jobbigaste med att träna är ju att man får vänta så otroligt länge på att uppnå resultat. Och det är så himla svårt att hålla motivationen uppe när det aldrig händer någonting. Som tur är så är det inte bara jobbigt att träna utan det är också ganska skönt, särskilt när det är över och man känner sig så nöjd med sin insats. Och jag som så lätt blir så stel i axlar och nacke blir av med det på köpet också. Så nu är det skärpning, minst två dagar i veckan ska jag släpa mig dit, helst tre! Kanske att jag slänger in en liten löparrunda i veckan också, för lite variation. Kanske känns det lättare att förbise den långsamma utvecklingen när löpningen inte är det enda jag fokuserar på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar