söndag 28 november 2010

Comeback

Jaaa första advent! Gud vad jag älskar julen och nästan allt som här därtill. Och att det är så mycket snö också! Fantastiskt. Fast det är lite dåligt för jag och Alex har inte hunnit baka någonting än. Vi hann inte göra pepparkaksdegen i går och eftersom Alex jobbar i morgon så var det ju ingen idé att ta det idag i stället. All saffran var slut för lussekatterna och ja.. men vi har i alla fall fått upp julpyntet! Det är inte så mycket men himla fint! Vi ska ta igen all bakning nästa helg i stället då Alex är helledig. Då jävlar ska det bakas pepparkakor, lussekatter, vörtbrod och kola och premiärdrickas vår egengjora glögg! Blir intressant.

Och gissa vad jag har gjort idag då! Övningskört med syster Patricia på största parkeringsplatsen i Åby. Jag tror vi var tre nervösa förare som cruisade runt men jag var överlägset bäst och snabbast. Skäms lite över ett motorstopp, blev lite för kaxig ett tag. Sen tänker jag lite såhär, om jag kan köra bra nu i snön, tänk bara hur bra det kommer gå sen! Jag ser så vansinnigt mycket fram emot att få körkort, tänk friheten! Ahhh. Då ska jag och Amy ut på vägarna. Alex också så klart men om han är med så kan ju han köra och ja, ni förstår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar