fredag 13 augusti 2010

WoW

Jag har aldrig varit på Way out west. Jag minns att jag första året så himla gärna ville gå men något kom i vägen, antingen jobb eller avsaknad av pengar. Och så har det varit de följande två åren också. I år funderade jag faktiskt på att gå. Jag skulle egentligen sluta jobba den tionde och jag skulle ha tillräckligt med pengar för en gång skull. Men det var nästan som så att jag letade efter en utväg för helt plötsligt hade jag bytt helg med en kollega och jag ska alltså jobba nu lördag och söndag. Och det känns jättebra! Kanske inte det faktum att jag måste kravla mig upp vid 5 två dagar i rad, men jag har verkligen ingen lust att festivala. Det känns bara så... jobbigt, onödigt. För det första så är det löjligt dyrt, och det i korrelation till vad det är för band som spelar så tycker jag inte att det är värt det. Och sen det här med att det inte är säkert att man får se alla de spelningar man vill eftersom många av banden spelar på klubbar, det är ju värdelöst. Nej, jag vill helt enkelt inte. Det känns för stort och stökigt och alldeles för mycket folk. Så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar