fredag 6 augusti 2010

Bråk

Känner mig lite ledsen just nu. Var ute med Amy för en stund sen och skulle bara gå en sista sväng runt huset då jag såg grannhunden som bor nedanför oss ligga lös på gräsmattan. Tänkte det kunde vara bra för dem att ses utanför huset och hälsa ordentligt men så fort den fick syn på oss så satte den fart och flög på Amy. Som tur var så kom ägarna jättesnabbt men den hann ändå få in ett ordentligt bett på mattens ben och ett i ett par av mina fingrar. Hundarna verkade oskadda som tur var men Amy blev helt tokig och ville inte sluta skälla även efter att de tagit undan den andra hunden.
Har aldrig varit med om liknande förut, känner mig fortfarande ganska chockad även nu en dryg halvtimma efter att vi kommit in igen. Är rädd att Amy nu ska bli ännu jobbigare mot andra hundar och inte bara skälla lite utan också bli aggressiv och bråkig. För det är ju det som ändå har varit skönt med henne, det att hon kan låta lite men hon är alltid snäll när hon väl får hälsa på den andra hunden.
Jag sa till grannen att det inte var något att oroa sig över (bettet) och att alla hundar ju inte kan komma överens (för så är det ju) men då sa hon att den inte gillar några hundar alls. Kan med det i tanke ha svårt att förstå anledningen till att de låter hunden springa lös då.

Svinont i fingrarna har jag också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar