lördag 17 april 2010

white rabbit

Hittade en vit liten dvärgkanin i dag när jag och Amy var ute på promenad. Det var mitt bland husen i Skår och alldeles för nära vägen. Jag försökte få tag på den för att åtminstone lyfta in den i en trädgård där den skulle vara säkrare men när jag kom nära så sprang den i väg och la sig under en parkerad bil. Vad mer kan man göra? Hoppas den inte blir överkörd!

Under samma promenad fick jag grus i ögat (stormen!) och kunde knappt se på hela vägen hem. Kunde inte förstå varför det inte gick att pilla ut. När jag kom hem och tvättade rent såg jag att det var en VAGEL, detta otyg! Varje år, samma tid! Denna sitter dock såpass långt in att den inte syns för utomstående utan den bara ligger där och skaver och jävlar sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar