lördag 17 april 2010

getting nowhere fast

Sedan jag gick i gymnasiet så har jag gått till samma frisör. Hon har sett mitt hår i alla möjliga hemska skick och har kämpat med det i ganska många år nu. Jag är ju tyvärr inte frisörernas högsta dröm som kommer regelbundet och sköter om och vårdar mitt hår utan jag klipper av halva håret för att sen bedyra hur fint det blev och att jag nu ska hålla i det här och komma och klippa mig lite oftare, men det händer ju aldrig. Nu var det 11 månader sen jag var där. Jag kommer ju alltid till den punkten då jag inser att jag vill ha långt hår igen, och då är det ju ingen mening att hålla på att klippa sig, eller hur? Problemet med den här metoden är ju bara det att om det går så lång tid mellan klippningarna så hinner det bli så jävla risigt och så måste man ändå klippa av ganska mycket när man med svansen mellan benen kommer tillbaka och skäms för hur länge sedan man var där sist. Varenda gång är det så här. Jag är ett lost case.

Men hur som helst så har min kära frisör gått och blivit megapoppis för nu när jag ringde igår så hade hon ingen tid förrän om en månad! Och jag behöver ju klippa mig nu nu. Men jag får väl skylla mig själv för att jag alltid väntar till sista sekunden. Denna fantastiska frisör är i alla fall Rebecka på Fritzi's hair parlour och dit tycker jag att alla borde gå som är trötta på dessa tråkiga opersonliga frisörställen som finns överallt.

3 kommentarer:

  1. Amen Pernilla! Nu när du tipsar om henne kommer hon ju bli ännu mer upptagen!

    SvaraRadera
  2. haha ja, fast eftersom det inte är så många som känner till min blogg så är det nog ganska lugnt! Tänkte mer ett litet vänskapligt tips till alla mina vänner :)

    SvaraRadera
  3. Åh, jag är precis likadan. Jag får inte in logiken i mitt huvud - att klippa sig när man vill ha långt hår - hur går det ihop? Men man måste ju, när håret blir mer och mer likt svinto för varje dag som går haha. Och sen har jag aldrig hittat någon riktigt bra frisör, kanske ska följa ditt tips jag med :)

    SvaraRadera