fredag 30 april 2010

dear companion

I morgon är det Valborg och eftersom Alex jobbar och vi därför inte har gjort några planer så har jag två val för kvällen: Dricka öl med Lina och gänget eller sitta hemma med Amy och fira lite i vår ensamhet. Är skrämmande nära alternativ två just nu. Låter kanske deppigt men jag har så lite ork och lust för tillfället. Har precis kommit hem från en fantastisk filmkväll med Johanna, Ninn och Linde och det var jättemysigt men nu när jag kommit hem känner jag mig nästan som tom. Var det såhär det kändes när man var singel och det inte var någon som väntade på en när man kom hem? Nu sover Alex bara och jag kommer ju vakna upp bredvid honom i morgon, men jag känner igen känslan. Hemresan var även den en mardröm. Kändes som att jag stirrade döden i vitögat från korsvägen och hem. Var tvungen att hoppa av en hållplats tidigare för att jag seriöst trodde att han skulle köra av vägen. Så sjukt otäckt, har aldrig hållt i mig så hårt förut.

Men i morgon är en annan dag, i morgon är jag glad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar