söndag 6 december 2009

it's obvious

Den här helgen är så konstig. både jag och Alex jobbar jättemycket och har därför lämpat av Amy i Onsala, och eftersom Alex sover borta i kväll så är jag både hund- och pojkvänslös. Jättetråkigt!
Men jag har det bra på praktiken åtminstone. Det allra bästa just nu är att vi har en patient som behöver intramuskulära injektioner varje dag vilket jag ju tycker är så fantastiskt kul. Sämre är det att alla pat vi haft det senaste har varit så fruktansvärt svårstuckna så vi har fått tillkalla narkos vilket betyder att jag inte har fått så mycket träning. Men det kanske inte är alltför konstigt då så många går på cytostatikabehandling eller långvarig kortisonbehandling. Just nu ser jag mest fram emot tisdagen då jag ska på operation, hoppas det är en där man ser mycket! Börjar dock känna mig aningens stressad över att jag inte har gjort mitt "vårdande" samtal än, och jag har inte så många dagar kvar på mig eftersom 3 dagar går bort nästa vecka för op och lärotillfällesdagar. Stress!

6 kommentarer:

  1. Vad är det här vårdande samtalet du pratar om..? :)

    SvaraRadera
  2. ah, det är en uppgift vi har under praktiken där man ska ha ett s.k vårdande samtal med en patient. det är så flummigt jag vet knappt själv vad det är som jag ska göra!

    SvaraRadera
  3. ahaa..! ja, det låter lite spejsat :) vi ska få ta hand om en eller två patienter själv vet jag, det kanske är något liknande.

    SvaraRadera
  4. nej det får vi med men man ska hamna i någon slags djupare förståelse och få patienten att växa och bli bekräftad, eller något i stil med det!

    SvaraRadera
  5. OMG... :D Okej...

    SvaraRadera