torsdag 31 december 2009

Gott nytt år!

Det är alldeles vansinnig kallt ute, 15 minusgrader, men ut måste man ju ändå. Är glad att vi firar nyåret hemma i år och slipper vara ute när det är som allra kallast, det inte går några spårvagnar och taxibilarna är fullbokade. Får hoppas att jag hinner med allt fixande innan våra gäster kommer bara, dags att dra sig ur soffan kanske.

I förrgår var jag och Alex på bio, New Moon. Lite blandade intryck. Början av filmen var jättetråkig, jag satt mest och suckade och undrade när det skulle komma i gång. Det blev lite bättre till slut men jag var ändå ganska besviken överlag. Även om jag har läst boken och förstår att man inte kan ändra allt hej vilt så tycker jag kanske ändå att de skulle kunna ha framställt vissa karaktärer på ett litet bättre sätt. Och what's up med teatersminket? Fullt så vitspacklade och pudriga hade de inte behövt vara eller? Visst ska de vara bleka men nu såg de mest gamla och slitna ut och så ska det ju inte vara. Och sen saknade jag musiken och fotona och den lite mer sparsmakade dialogen från första filmen. Men det blir ett godkänt med ett litet plus i kanten ändå. Ska se om och läsa om och utvärdera det sen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar