tisdag 15 februari 2011

när tiden inte räcker till

Det är lite roligt hur jag de två-tre första veckorna av min praktik gick och nästan klagade lite över att det var så lugnt, för nu är det precis tvärtom. Jag har hand om alla patienter själv (5) medan min handledare finns lite i bakgrunden och hjälper till om det behövs. Och helt plötsligt så är det så mycket att göra att man i slutet av dagen knappt har hunnit samla ihop sig. Jag hoppas verkligen inte att jag glömt något viktigt idag (mer lågpriogrejer har jag fått lägga undan helt) men vad mer kan man göra än jobba stenhårt från 7-4? Hade dock mittbedömningssamtalet idag som tog 55min och sen en vårdplanering på 45 min så det kanske var därför som det kändes som att allt bara staplades på hög. Men även om saker och ting känns lite stressade och röriga så tycker jag ändå att jag har bra koll och för fjärde veckan med tre kvar så känns utsikterna lysande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar