lördag 4 september 2010

Days of decision

Så har höstterminen satt i gång. Vetenskaplig metod. Fenomenologi, hermeneutik, grounded theory, n, r och gud hjälpe mig för det tar aldrig slut. Den här delkursen ska jag väl lyckas ta mig i genom men kommande termins c-uppsats känns lite jobbig! Är annars ganska nöjd med att vara tillbaka i skolan, jag älskar ju att plugga egentligen! Konstigt hur man kan glömma det ibland.

I går fick vi blanketter för önskemål om Vfu-plats för termin 6. Vi är ju ute halva terminen så det vill till att man får en bra plats. Hade allra helst velat vara inom kirurgin men sån tur har jag nog tyvärr inte. Lyllos alla som har chans att få en plats på transplantation eller thoraxkirurgen exempelvis! Jag har ju egentligen bara geriatriken kvar men då det ju inte längre finns så många sådana avdelningar så hoppas jag innerligt på medicin! Vet inte exakt vilka avdelningar jag ska önska än men jag tänker i alla fall ha Sahlgrenska som förstaval den här gången. Har lyckats hamna på Östra varenda sjukhuspraktik och trots att jag nu blivit väldigt bekväm där, då jag hittar överallt och känner mig hemma, så kan det kanske vara bra att se lite nytt.. Vet att det finns en nybyggd del på Sahlgrenska där avdelningarna ska vara superfina så jag hoppas på att hamna där! Arbetsmiljön gör faktiskt ganska mycket i längden. Hoppas lite på hematologen! Men vi får väl se, i mitten av december!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar