onsdag 15 september 2010

Att skolka för att hinna med skolan

Idag påbörjar jag en ny delkurs, världen i vården. I termin 5 ingår en valbar kurs och de man har att välja på börjar egentligen 6/12 men så hittade jag den här lilla pärlan som börjar nu och läses på halvfart med en onsdagkväll i veckan och sen slutar 15/12, alltså massa jullov för mig! Jag blir helt lycklig. Sista lediga julen, och det med råge! Dessutom verkar kursen skitbra med intressanta föreläsningar och seminarier.

Så det är ganska mycket nu, pluggar 150% och jobbar 20% i princip. Men trots min frustration i tidigare inlägg så känns det rätt bra ändå! Ska jobba på fredag och då är det ju fredagsfika! Bästa dagen.

Fast jag måste erkänna att idag skolkar jag lite. Insåg efter en titt på kursplanen att det är alldeles för mycket att hinna med på så kort tid som det finns kvar! Man tänker ju lite naivt sådär att studieuppgifterna (1,2,3,4) ska komma efter varandra men nehej du, 2,3 och 4 ska i princip in samtidigt och fyran är en enorm hemtenta. Lycka till med det! Så nu är jag hemma, jobbandes hårt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar