fredag 7 maj 2010

blablablabla

Sitter i mina föräldrars soffa och leker enstöring. Min syster är hemma från Skottland och vi firar hennes födelsedag och jag är så inte upplagd för att dricka massa vin och prata prata prata hela natten lång. Ibland blir det bara för mycket. Kan möjligtvis ha att göra med att jag och Linda var ute och drack vin igår och hon sen sov över och att jag har sovit sjukt dåligt för att sen stressa fram och tillbaka hela förmiddagen, innan vi till slut kom fram alldeles för sent till city airport för att hämta upp skottarna. Sen kom resten av folket hit så tidigt och jag har liksom inte hunnit andas känns det som. Jag har så mycket behov av ensamtid och lugn nu för tiden. Funderar på att anmäla mig frivilligt att måla garaget eller båten i morgon. Behöver komma ut och arbeta lite med händerna och låta hjärnan bara koppla bort allt annat. Hoppas det inte regnar.

Nu ska jag försöka sova, men det är ju lättare sagt än gjort när man är förpassad till tv-rummet och det inte finns möjlighet att stänga till köket/vardagsrummet där det är ett ständigt sorl på engelska blandat med svenska och skratt och liv.

Herregud vilken glädjespridare jag är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar