onsdag 15 juli 2009

blister in the sun

Vad gjorde jag egentligen innan jag köpte min cykel? Världens bästa transportmedel! Igår tog jag bussen in till stan för att träffa Linda och höll på att dö av värmeslag. Onödigt. Sen går det ju snabbare att cykla också, himla smart!
Träffade även Gustav igår vilket var jättekul, det var verkligen inte en dag för tidigt. Vi åt middag på Karlssons kök och bar i linné och jag åt världens godaste crème brûlée till efterrätt. Alex åt vitlöksbröd, servitören verkade tycka att det var ett konstigt val..

Nu har jag bara två dagar kvar att jobba, jag räknar verkligen timmarna. Nästa år kommer jag nog hitta något annat sommarjobb, börjar tröttna lite på samma gamla avdelning som är så tung och krävande, både fysiskt och psykiskt. Men all erfarenhet innan det är dags att komma ut i riktiga världen är viktig så jag ska inte gnälla för mycket.
Men på fredag så får i alla fall både jag och Alex semester, ska bli fantastiskt skönt! Fast vi kommer inte vara hemma så många dagar, nästa vecka åker vi till Kalmar/Öland och sen en snabbis hem för Viktors bröllop och sen åker vi till Edinburgh en vecka för att hälsa på Patricia och Graham och leva livet! Längtar sjukt mycket. Jag vill resa mer! Tänk när jag börjar jobba och för lön varje månad, vilket lyxliv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar