onsdag 11 februari 2009

Chop chop


Har precis ringt och bokat klipptid hos duktiga Rebecka på Fritzi's hair parlour. Nu när jag väl har långt hår (sparar alltid) så vet jag inte om det är så kul egentligen. Det är ju så fluffigt och tjockt att det ändå oftast blir så att jag sätter upp det. Och då jag inte är något uppsättningsgeni direkt så ser det mest tråkigt ut och jag börjar tröttna på den looken. Kanske kommer jag fega ur och "bara" ta bort det slitna (det är ju en hel del..) eller så får hon kapa av det en bra bit. Fast jag hatar ju kort hår också, eller? Ständigt detta hårdilemma!
Och ok, för att förtydliga, jag hatar mig själv i kort hår, på andra är det supersnyggt!

Är inte långt hår lite tråkigt egentligen? Vill ju inte vara en sån tjej som aldrig vågar förändra sig och är kvar i den där högstadiestilen..

5 kommentarer:

  1. haha, söta du - du är knappast kvar i högstadiestilen (och tur är väl det hehe, ingen av oss passar väl speciellt bra i slickad mittbena och alltidalltid-tofs) du har ju haft fler hårfärger och längder än de flesta :)
    jag tycker du ska satsa på en axellång page denna gången! lite kortare bak och längre fram, och inåtfönad och blank och fin. det skulle passa dig så bra som har så tjockt och fint och mörkt hår, det är jag säker på!

    SvaraRadera
  2. fast bortsett från mittenbenan är det obehagligt likt i länd och allt!

    i teorin låter pagen snygg men jag vet inte om jag vågar! haha. ahh. hatar att vara så töntig.
    det hjälper ju inte direkt heller att alex tycker det är såå fint nu och att jag inte behöver klippa mig alls.

    SvaraRadera
  3. men en sån lång page är ju inte så extrem om man säger så, det är ju fortfarande ganska långt hår vi talar om. men jag förstår om du inte vill, för jag är ju livrädd redan när jag ska toppa mig haha.

    SvaraRadera
  4. axellångt är ju kort! då skulle jag klippa en dryg decimeter! men kanske en längre variant! jag ska rådfråga min frisör lite och hoppas hon gör ett bra val åt mig :)

    SvaraRadera
  5. haha, ja det är nog bäst att överlåta detta åt proffsen :)

    SvaraRadera