fredag 6 februari 2009

Äntligen helg!


Det har varit en hemsk vecka, har velat dö minst 3 gånger.
Men en rolig sak har hänt också, jag har fått reda på vart jag ska vara på vår nästa VFU och jag hamnade på Mava, den medicinska akutvårdsavdelningen på Östra sjukhuset, känns jättekul! Visst, det kommer säkert kännas lite stressigt och man kommer ju aldrig lära känna patienterna på det sättet att man känner sig bekväm med diverse rutiner eftersom alla är där så kort tid, men jag har hört att det är ett jättebra och intressant ställe att jobba på så det blir säkert fint.
Men jag är ändå lite nervös. Denna gången är det så mycket som vi ska kunna och vi kommer bli bedömda och framförallt vill man ju inte råka skada någon heller.

3 kommentarer:

  1. gud vad bra, det var ju precis det du ville! praktik på östra :) grattis

    SvaraRadera
  2. hehe, sist men inte minst nämnt "vill inte råka skada någon heller". Skrattade så högt att jag skrämde Clara!
    Det kommer gå jättebra och du kan ju sånt. Synd att detta inte var förra året då hade du sett en fet Linda vela runt där och leta efter specialförlossningens akut...Hade varit en syn = )

    SvaraRadera
  3. att kunna är ju relativt..!
    ja ni får ju se till att råka ut för ngt så ni hamnar på akuten under v 12-14, då är jag där! haha

    SvaraRadera