onsdag 14 juli 2010

love me, leave me, take my possessions and go

När det är så här varmt är det riktigt skönt att gå till jobbet med dess underbara AC där man visserligen ändå svettas medan alla patienter ligger och huttrar under lager av filtar. Har kommit på att jag inte har alls lång tid kvar att jobba! Mestadels är det ju roligt men ibland vill man ju bara vara ledig, som alla andra semesterfirare. Har åtminstone avverkat drygt hälften av alla dagar och det har ju gått snabbt så då borde rimligtvis dessa sista också göra det.

Väntar annars ivrigt på att den 27 juli ska inträffa så jag får veta hur mycket jag får ut i lön. Nu får jag ju OB från midsommar också. Synd dock att det inte är ett lite mer välbetalt arbete då jag ju har så mycket utgifter på gång! Förutom alla vanliga tråkiga saker som alla pengar går åt till så behöver jag, helst i denna ordning:

1. Färga håret, eller rättare sagt avfärga det och bli rödtott igen. Är fruktansvärt trött på den detta bruna med utväxt, ser så dassigt ut.
2. Spara pengar till höstresa.
3. Gå till tandläkaren (hu! säkert hål!)
4. Köpa nya kläder
5. Köpa en läsplatta

Inser att den sista i ordningen troligtvis inte sker den här månaden men åhh vilket behov jag har av en! Det råkar inte vara någon som läser detta som har en och kan tipsa? Jag läser alla test jag kommer över men det är ju svårt det där, att sålla bland all information.

I morgon ska jag i alla fall ge mig ut på jakt efter en fläkt! Jag är försiktigt optimistisk eftersom jag gissar att resten av landet har tänkt samma sak men tanken på många fler nätter i världens varmaste sovrum känns ganska outhärdlig. Men innan dess blir det frukostdejt med Johanna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar